Jakub Łasek

Co zmienił nowy wygląd stron na Facebooku?

Social media
komputer-facebook

Już opadł kurz po zmianach w wyglądzie fanpage’y, wprowadzonych przez Facebooka, więc spokojnie można się zabrać za podsumowanie całego zamieszania spowodowanego przez tę nowinkę. A zamieszanie było spore, jak zawsze, kiedy wprowadzane zostają bardziej drastyczne zmiany. Oczywiście równie szybko krytyczne głosy ucichły, dziś każdy już się w miarę przyzwyczaił. Dlatego mamy idealną porę na krótką analizę zmian w wyglądzie stron firmowych na Facebooku.

Czytaj dalej „Co zmienił nowy wygląd stron na Facebooku?”

Noril

Google jeszcze mocniej stawia na mobile

Optymalizacja, Pozycjonowanie, SEO/SEM
Nadchodzi Mobilegeddon II

Ruch mobilny stale zyskuje na znaczeniu – użytkownicy Internetu coraz częściej przenoszą się z komputerów na smartfony i tablety. Urządzenia mobilne z każdym miesiącem poprawiają swoją funkcjonalność, dostęp do Internetu możemy mieć praktycznie z każdego miejsca w Polsce. To sprawia, że strony internetowe powinny być dostosowane do telefonów komórkowych. Jeśli nadal nie posiadacie responsywnej witryny, być może już niedługo Google pomoże Wam w podjęciu decyzji o dostosowaniu swojej strony do urządzeń mobilnych.

Czytaj dalej „Google jeszcze mocniej stawia na mobile”

Jakub Łasek

Rewolucja na Twitterze mniej radykalna

Social media
Zmiany na Twitterze mniej radykalne

Jakiś czas temu pisałem o planowanych zmianach na Twitterze. Teraz wiemy znacznie więcej niż dwa miesiące temu. Wnioski? Nie jest tak radykalnie jak miało być, ale wciąż musimy poczekać na poważniejsze kroki osób zarządzających Twitterem. Na razie powolutku wprowadzane są zmiany dotyczące chronologii wpisów, jednak wciąż to użytkownik może zdecydować czy chce widzieć tweety po kolei, czy segregowane przez algorytmy.

Czytaj dalej „Rewolucja na Twitterze mniej radykalna”

Noril

PageRank – czy to już koniec?

Pozycjonowanie, SEO/SEM
Koniec PageRanku

PageRank jest algorytmem, który od wielu lat był wykorzystywany przez Google oraz osoby pracujące w branży SEO. Teraz PageRank przestał mieć większe znaczenie, ponieważ algorytm stał się po prostu zbyt mało dokładny. Liczba czynników wpływająca na pozycję danej strony w wyszukiwarce Google stale się zwiększa, więc PageRank w pewnym stopniu umarł śmiercią naturalną. Wciąż będzie zapewne wykorzystywany przez Google’a, ale jako jeden z wielu, a nie główny wskaźnik określający „siłę” konkretnej witryny.

Czytaj dalej „PageRank – czy to już koniec?”

Jakub Łasek

Poćwierkajmy trochę!

Social media
Twitter - dlaczego warto

Dopóki nie założyłem konta na Twitterze, uważałem, że ograniczanie swojej wypowiedzi do 140 znaków nie ma większego sensu. Kiedy już znalazłem się na tym portalu, to ujął mnie on swoimi atutami. Pytanie, czy firma również może znaleźć na “ćwierkaczu” coś dla siebie?

Czytaj dalej „Poćwierkajmy trochę!”

Jakub Łasek

7 powodów, dla których musisz mieć bloga

Copywriting
blog_inspiracja

Kiedyś blog kojarzony był z internetowym pamiętnikiem, na którym młodzież zapisywała swoje przemyślenia i życiowe historie. Dziś ta forma ewoluowała i stała się świetnym narzędziem dla specjalistów oraz ekspertów, którzy blogując, tworzą coś na kształt internetowej, jednoosobowej gazety. Teraz firmowy blog to już normalność, setki firm w Polsce posiada taką zakładkę na swojej stronie. Przedstawiamy 7 powodów, dla których warto założyć bloga dla swojej marki.

Czytaj dalej „7 powodów, dla których musisz mieć bloga”

Jakub Łasek

Nie widać Cię na Facebooku? Wyjaśniamy dlaczego!

Social media
Notebook nie widać mnie na Facebooku

“Najważniejszym celem fanpage’a jest zdobywanie jak największej liczby fanów. Im więcej tym lepiej, bo przecież wygląda to świetnie”. Ten mit jest często spotykany, ale, jak większość mitów, nie ma zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością. Takie myślenie ma sens jedynie wtedy, gdy zdobędziemy masy polubień dzięki mądrym i zaplanowanym działaniom. W innym wypadku możemy przestać być widoczni.

Czytaj dalej „Nie widać Cię na Facebooku? Wyjaśniamy dlaczego!”

Jakub Łasek

Zmiany na Twitterze – początek końca czy krok w dobrą stronę?

Social media
Laptop zmiany na Twitterze

Twitter musi się zmienić – to fakt. Ten portal ma obecnie ponad 300 milionów użytkowników na całym świecie, a nadal nie zarabia. Co więcej, Twitter notuje całkiem pokaźne straty, w trzecim kwartale poprzedniego roku miał aż 132 miliony dolarów na minusie! Nic dziwnego, że zarządzający chcą zmienić „ćwierkacza”, dać więcej miejsca reklamodawcom i wprowadzić rewolucję, która przyciągnie nowych użytkowników. Jak będą wyglądać nowości? Po pierwsze zniknie limit znaków (no dobra, w sumie nie zniknie, ale 140 znaków zamieni się w 10 tysięcy), a timeline, czyli taka facebookowa tablica, przestanie być wyświetlana w sposób chronologiczny.

Czytaj dalej „Zmiany na Twitterze – początek końca czy krok w dobrą stronę?”

Jakub Łasek

Lajk to internetowa waluta!

Social media
Wykres analytics

Wchodzisz do Internetu i masz dostęp do tysięcy artykułów, a to wszystko jedynie za wykupienie abonamentu u operatora. Mamy praktycznie nieograniczoną możliwość czytania newsów z całego świata. W realnym świecie kupno gazety jest jakąś formą podziękowania za ciekawą treść, ale jak w Internecie możemy docenić autora lub całe wydawnictwo? Za pomocą polubień i udostępnień.

Czytaj dalej „Lajk to internetowa waluta!”

Marcin Frejlich

Poważne zmiany w zliczaniu wyświetleń w reklamach Google

SEO/SEM
Wykres danych

Zdążyliśmy się już przyzwyczaić do niektórych rozwiązań oferowanych przez Google w ramach dostosowywania kampanii reklamowych do własnych potrzeb. Kampanie AdWords kierowane na sieć reklamową, umożliwiały nam dotychczas ustawienie ograniczenia na ilość jednostek reklamowych wyświetlonych w danym okresie jednemu użytkownikowi. Ustawienie to jest o tyle przydatne, że z jednej strony pozwala nam, przy założonym budżecie reklamowym, na ograniczenie potencjalnych kosztów (szczególnie przy modelu rozliczeń ustawionym na CPM), a z drugiej – redukuje ryzyko irytacji użytkownika powtarzającą się treścią reklamy. Czytaj dalej „Poważne zmiany w zliczaniu wyświetleń w reklamach Google”