Jakub Łasek

7 powodów, dla których musisz mieć bloga

Copywriting
blog_inspiracja

Kiedyś blog kojarzony był z internetowym pamiętnikiem, na którym młodzież zapisywała swoje przemyślenia i życiowe historie. Dziś ta forma ewoluowała i stała się świetnym narzędziem dla specjalistów oraz ekspertów, którzy blogując, tworzą coś na kształt internetowej, jednoosobowej gazety. Teraz firmowy blog to już normalność, setki firm w Polsce posiada taką zakładkę na swojej stronie. Przedstawiamy 7 powodów, dla których warto założyć bloga dla swojej marki.

1. Pokażemy nasze wysokie umiejętności

Każda firma jest miejscem, w którym pracują eksperci w danej, często wąskiej dziedzinie. Dlaczego więc nie oddać im kawałka miejsca na naszej stronie? Ich wiedza jest najlepszą wizytówką naszej firmy, a treść, którą przekazują, staje się wartością dodaną. Dodatkowo wystarczy mieć kogoś z lekkim piórem, kto sprawdzi i poprawi tekst. Blog jest doskonałym miejscem do prezentowania naszych umiejętności, pokazania, że mamy know-how wystarczające do podjęcia każdego wyzwania

2. Nasycimy stronę treścią

Dobrze prowadzony blog podniesie wartość witryny w oczach wyszukiwarki, dzięki czemu ma ona większe szanse na osiągnięcie wysokiej pozycji w Google. Regularne dodawanie nowych, unikalnych i wartościowych treści jest pozytywnym wskaźnikiem dla wszystkich wyszukiwarek.

3. Zwiększymy liczbę wyświetleń strony internetowej

Jeżeli będziemy częściej wyszukiwani, to również częściej ludzie będą nas odwiedzać. To oczywiste, ale są też inne szanse, które blog pomoże nam wykorzystać. Świetny, interesujący tekst może zostać podlinkowany w wielu miejscach i wywołać dyskusję w środowisku. My wystąpimy wtedy w roli inicjatora debaty, a ludzie zaczną z czystej ciekawości odwiedzać naszą stronę internetową.

4. Otrzymamy wartościową treść do mediów społecznościowych

W mediach społecznościowych nie należy nachalnie sprzedawać, tylko pokazywać się z dobrej strony, zaciekawiać i wzbudzać zaufanie. Komu chętniej dacie pieniądze na ulicy, zataczającemu się mężczyźnie, proszącemu o dwa złote, czy gitarzyście, który właśnie zagrał wasz ulubiony kawałek? Tak samo jest w social mediach, jeśli nie prosimy nachalnie o kupno, to może uda nam się zawrzeć transakcję. Blog pozwoli nam przekierować ludzi na stronę internetową i wywrzeć na odbiorcach wrażenie, że zrobili to na własne życzenie.

5. Zdobędziemy leady

Pod każdym artykułem warto umieszczać formularz kontaktowy. Jeżeli zaciekawimy potencjalnego klienta, to jest szansa, że zechce on dowiedzieć się więcej na temat naszych usług. Na pewno łatwiej nam przekonać ludzi do wysłania zapytania ofertowego po przeczytaniu dobrego, wartościowego tekstu. Jeśli zaciekawimy, to potem nawet nie będziemy musieli czytelników jakoś specjalnie zachęcać.

6. Wykreujemy nasz wizerunek

“Piszą tak ciekawie, luźno i przyjemnie, to na pewno są też fajni i rzetelni”. To dość naturalna myśl, bo na blogu pracownik pokazuje siebie z jak najlepszej strony i zawsze powinien wydawać się świetnym człowiekiem i ekspertem. Jeżeli to się nie udaje, to robimy coś nie tak. Twórzmy poprzez blogowanie wizerunek rzetelnego, ale ludzkiego zespołu, grupy osób, z którymi można porozmawiać, ale również być pewnym, że niczego oni nie zawalą i spełnią nasze oczekiwania.

7. Zaprezentujemy naszą ofertę (w przystępny sposób)

Lista proponowanych przez nas usług musi się znaleźć na stronie, ale przecież nie będziemy nią spamować przez cały czas w mailach i w mediach społecznościowych. Dzięki blogowi możemy pokazać co składa się na naszą ofertę oraz udowodnić, że takie działania są klientowi potrzebne. Pokażmy nasze usługi z jak najlepszej strony i uświadommy ludziom, że bez nich tracą wiele. A także, że to my możemy im dostarczyć najlepsze rozwiązanie. 😉