Noril

Google jeszcze mocniej stawia na mobile

Optymalizacja, Pozycjonowanie, SEO/SEM
Nadchodzi Mobilegeddon II

Ruch mobilny stale zyskuje na znaczeniu – użytkownicy Internetu coraz częściej przenoszą się z komputerów na smartfony i tablety. Urządzenia mobilne z każdym miesiącem poprawiają swoją funkcjonalność, dostęp do Internetu możemy mieć praktycznie z każdego miejsca w Polsce. To sprawia, że strony internetowe powinny być dostosowane do telefonów komórkowych. Jeśli nadal nie posiadacie responsywnej witryny, być może już niedługo Google pomoże Wam w podjęciu decyzji o dostosowaniu swojej strony do urządzeń mobilnych.

Nadeszła era mobilna – Google szykuje kolejny “Mobilegeddon”

Nadchodzi, a tak naprawdę już nadeszła era mobile. Trzeba to wykorzystać. Prędzej czy później i tak Wasza strona będzie musiała zostać dostosowana do urządzeń przenośnych. Lepiej zrobić to jak najszybciej, bo za jakiś czas może okazać się, że Google właściwie zmusi nas do przejścia na “mobilną stronę mocy”. To całkowicie naturalne, że wyszukiwarka promuje strony posiadające wersję responsywną. Logicznym jest, że jeżeli ktoś chce uzyskać najlepsze wyniki wyszukiwania, to strony pojawiające się na najwyższych pozycjach powinny działać niezależnie od urządzenia. Do tego Google zapewne będzie dążył, co już zresztą zapowiedział we wpisie na swoim blogu. Co to oznacza dla firm? Konieczność dokonania poważnych zmian na stronie i optymalizacji witryny z myślą o urządzeniach przenośnych

“Mobilegeddon II” nadejdzie w maju

Zmiany algorytmów Google, który zostały wykonane 21 kwietnia 2015 roku, czyli dokładnie rok temu, w branży SEO nazwano Mobilegeddon. Teraz szykuje się Mobilegeddon II, czyli kolejne “przykręcenie śruby” dla posiadaczy stron internetowych. Oczywiście nie stanie się tak, że witryny nie posiadające wersji mobilnej całkowicie wypadną z wyników wyszukiwania, ale będzie im jeszcze trudniej walczyć o czołowe pozycje. Czynników wpływających na pozycjonowanie jest wiele, bardzo wiele i tak naprawdę nie da się ich wszystkich wymienić. Jednak należy mieć świadomość, że responsywność witryny staje się coraz ważniejsza i to się już nie zmieni. Użytkownicy po prostu coraz częściej korzystają z Internetu w telefonie, już nie tylko w podróży, ale również w domu.

Co to oznacza dla właścicieli stron internetowych?

Zmiany przygotowywane przez Google’a oznaczają to, co i tak jest nieuchronne. Trzeba dostosować, a co najmniej zacząć myśleć o dostosowaniu swojej witryny do urządzeń mobilnych. Powiedzmy szczerze, nawet bez nacisku ze strony amerykańskiego giganta, powinniśmy jak najszybciej postawić na mobile. To po prostu nam się opłaci i pozwoli dłużej utrzymać mobilnych użytkowników na naszej stronie www.