Google o modzie, czyli Fashion Trends 2015

Gdy nie wiemy, gdzie kupić interesujący nas produkt, szukamy jakiejś informacji, chcemy sprawdzić co dzieje się w świecie mody, polityki, kultury – pytamy Google. Okno wyszukiwania poznało wiele nurtujących internautów kwestii. Katalog zapytań to niezwykle cenna baza danych o użytkownikach – o tym, czego szukają, co im się podoba oraz co lubią nosić.  W ten sposób powstał raport „Fashion Trends for Spring 2015”, opracowany na podstawie ponad 6 milionów wyszukiwanych haseł, wpisanych w Google. Czego możemy się z niego dowiedzieć?

Raport uwzględnia zapytania Amerykanów z 3 ostatnich lat – od stycznia 2012 roku do lutego 2015.  Autorzy, analizując hasła, dane geograficzne internatów oraz ich późniejsze zachowania w Internecie, próbują ustalić najważniejsze trendy w świecie mody. Raport podzielony jest na trzy części, dzięki którym możemy zobaczyć, jak trendy ewoluują, jak wygląda wzrost oraz spadek zainteresowania konsumentów konkretnymi produktami. Zespół analityków z  Google opierając się na hasłach wpisywanych do wyszukiwarki, przewiduje trzy największe trendy, które podbiją świat mody wiosną 2015. Dzięki Google, możemy również poznać jakie fasony, kolory oraz wzory będą królować na ulicach w najbliższym czasie.

Coraz cieplej, czas więc wyciągnąć z szafy lekkie i zwiewne spódnice. Wg Google, największym wiosennym trendem będzie tiulówka (co niezmiernie cieszy żeńską część zespołu Noril 🙂 ). Internauci nie są jedynie zainteresowani kupnem tiulowej spódnicy – potrzebują również informacji,  jak można ją samemu uszyć. Wyszukują także porad odnośnie modnych stylizacji, inspirowanych tiulowymi tkaninami – kojarzonymi ze strojem baleriny lub sławnej serialowej Carrie Bradshaw. Użytkownicy poszukują wszystkich możliwych kolorów począwszy od delikatnych pasteli, aż po intensywne, tęczowe barwy. Najpopularniejsze jednak są białe oraz czarne klasyczne tiulówki. Modne będą również ‘jogger pants’ – sportowe, komfortowe spodnie dostępne w wersji męskiej oraz damskiej. Najczęściej wyszukiwane są spodnie w zabawne wzory (emoji), typu moro oraz skórzane. Trzecie miejsce w kategorii ‘wiosenne trendy 2015’ zajmuje spódnica midi. ‘How to wear midi skirts?’ ‘midi skirts outfit’ – to bardzo częste zwroty wpisywane w okno wyszukiwania. To sygnał dla blogerek modowych, że ich czytelnicy poszukują pomysłowych stylizacji ze spódnicą za kolano.

Zasoby Google to niezwykle cenna baza danych o konsumentach. Na podstawie wyników wyszukiwania można dowiedzieć się, jakie są preferencje zakupowe potencjalnych klientów oraz poznać ich potrzeby. Ta wiedza jest kluczowa podczas budowania strategii marketingowej. Jest także niezwykle istotna przy wprowadzaniu nowych produktów na rynek. Na tym raporcie na pewno skorzysta świat mody – trendsetterzy, projektanci, marketingowcy, którzy teraz faktycznie będą mogli trafić w gusta swoich klientów i odpowiednio zareagować na ich oczekiwania. My natomiast czekamy na kolejne interesujące branżowe raporty od Google!