Noril

Google o modzie, czyli Fashion Trends 2015

Inne
Tworzenie treści na potrzeby pozycjonowania stron

Gdy nie wiemy, gdzie kupić interesujący nas produkt, szukamy jakiejś informacji, chcemy sprawdzić co dzieje się w świecie mody, polityki, kultury – pytamy Google. Okno wyszukiwania poznało wiele nurtujących internautów kwestii. Katalog zapytań to niezwykle cenna baza danych o użytkownikach – o tym, czego szukają, co im się podoba oraz co lubią nosić.  W ten sposób powstał raport „Fashion Trends for Spring 2015”, opracowany na podstawie ponad 6 milionów wyszukiwanych haseł, wpisanych w Google. Czego możemy się z niego dowiedzieć?

Czytaj dalej “Google o modzie, czyli Fashion Trends 2015″

Noril

4 największe mity na temat pozycjonowania

Pozycjonowanie
pozycjonowanie stron w wynikach wyszukiwania Google

Wokół pozycjonowania witryn internetowych wyrósł mit magicznej i niedostępnej zwykłym użytkownikom wiedzy. Nie da się ukryć, że dla wielu osób niezwiązanych z branżą SEO, proces pozycjonowania to wciąż szereg niezrozumiałych działań z pogranicza czarnej magii. Wynika to głównie z braku konkretnej wiedzy dotyczącej praktyk oraz czynników, które wpływają na wysokie pozycje strony w wynikach wyszukiwania. Specyfika branży oraz wiele niedopowiedzeń dotyczących metod promowania witryn w Internecie sprawiły, że proces pozycjonowania zdążył dorobić się swoich mitów i teorii nie mających wiele wspólnego z rzeczywistością. Pomimo rosnącej świadomości Klientów zlecających usługi SEO, błędne przekonania niestety wciąż funkcjonują. Czas się z nimi rozprawić! Poniżej cztery największe mity dotyczące pozycjonowania.

Czytaj dalej “4 największe mity na temat pozycjonowania”

Noril

Dlaczego warto optymalizować strony www?

Optymalizacja
Optymalizacja kodu strony www

Optymalizacja witryny jest obecnie jednym z kluczowych elementów skutecznego pozycjonowania. Bez niej o wiele trudniej jest osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Optymalizowanie strony WWW to w pewnym sensie „naprawianie” jej kodu, poprawianie istniejącej struktury oraz poszczególnych jej składników. Optymalizator, korzystając z odpowiednich narzędzi, szuka „usterek” i niedociągnięć w projekcie, bądź elementów które można poprawić. Następnie dokonuje ich usunięcia lub naprawienia, zgodnie ze wskazówkami znajdującymi się w Google Webmaster Tools. Im więcej znalezionych i naprawionych błędów, tym lepiej dla właściciela strony. Roboty wyszukiwarek z pewnością docenią trud wykonanej pracy w postaci wyższej oceny strony w rankingu.

Czytaj dalej “Dlaczego warto optymalizować strony www?”

Noril

„Po co mi treść na stronie internetowej?”

Copywriting
Treść na stronach www

To chyba jedno z częstszych pytań, jakie słyszy copywriter od Klienta przekonanego, że im tekstu mniej, tym lepiej. Minimalizm jest w modzie, a prostota jest ostatnio synonimem nowoczesności. Jednak witryna nasycona treścią, wcale nie jest nieatrakcyjna wizualnie. Wręcz przeciwnie – strona internetowa zawierająca interesujące teksty, zyskuje na wartości.

Czytaj dalej “„Po co mi treść na stronie internetowej?””

Noril

Zacznijmy od początku: czym tak naprawdę jest „SEO”?

SEO/SEM
Pozycjonowanie stron www i SEO

Rozwinięcie skrótu „SEO” – search engine optimization – oznacza w języku polskim dokładnie tyle, co „optymalizacja stron WWW pod kątem wyszukiwarek internetowych”.

Już na samym wstępie powinniśmy zauważyć, że nie ma tu mowy o „pozycjonowaniu”, jak często dość nieprecyzyjnie jest tłumaczony ów magiczny skrót przez rodzimych specjalistów z branży.

Pozornie różnica jest żadna, bo chodzi przecież o to, żeby zoptymalizowana strona znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania dla wybranego słowa kluczowego, bądź całej grupy słów, najczęściej bliskoznacznych lub z tej samej dziedziny tematycznej.

Jednak ta drobna zmiana w nadaniu znaczenia skrótowcowi, wynikająca głównie z niedokładności tłumaczenia, powoduje określone konsekwencje w rozumieniu istoty całego przedsięwzięcia i postrzeganiu metod osiągnięcia wyznaczonego celu.

Czytaj dalej “Zacznijmy od początku: czym tak naprawdę jest „SEO”?”

Noril

Skuteczny copywriting w pigułce

Copywriting, SEO/SEM
Skuteczny copywritingu i podstawy pisania tekstów

Praca copywritera nie zawsze jest cudowna. Naglące terminy, zniecierpliwieni Klienci i całe mnóstwo tekstów do napisania. Dobrych tekstów. Unikalnych, zgodnych z wytycznymi SEO, budujących wizerunek marki i skutecznych sprzedażowo. I tu przechodzimy do sedna. No bo jak napisać tekst, który będzie oryginalny, zadowoli Klienta, a w dodatku pomoże wywindować witrynę na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania? Może to zabrzmieć jak wyświechtany frazes, ale klucz do skutecznego copywritingu to znalezienie arystotelesowskiego złotego środka. Poniżej uniwersalna recepta na dobry tekst, czyli tajniki skutecznego copywritingu w pigułce.

Czytaj dalej “Skuteczny copywriting w pigułce”

Noril

5 inspiracji copywritera

Copywriting, Inne
Gadżety przydatne w tworzeniu treści na strony www przez copywritera

„Content Marketing is the only marketing left”. Seth Godin – dla wielu osób guru marketingu – przewidział już dawno, że to właśnie „content is the king”. Nie technologia,  nie systemy produkcyjne, ale właśnie content! Parafrazując, treść jest najważniejsza i to ona decyduje o sukcesie bądź porażce każdej kampanii. To właśnie tekst przekazuje istotne idee i wartości, treść informuje klientów o usłudze, a słowa połączone z dobrze zaplanowanymi działaniami, budują wizerunek firmy. Przed copywriterem stoi więc wielkie wyzwanie. Musi on stworzyć tekst, który będzie jednocześnie kreatywny i merytoryczny, wyróżniający się, ale nie kontrowersyjny, zabawny, ale nie śmieszny. Największą ‘bolączką’ copywriterów jest tzw. brak weny. Jak sobie z tym radzić? Każdy twórca zapewne gdzie indziej szuka inspiracji. Oto moje sposoby na rozbudzenie copywriterskiej wyobraźni.

Czytaj dalej “5 inspiracji copywritera”

Noril

Dobry „tekściarz” potrzebny od zaraz

Copywriting, Inne, SEO/SEM
Atrybuty copywritera piszącego teksty na strony www

Rozwój nowych mediów sprawił, że coraz częściej mamy do czynienia z powstawaniem nieznanych dotąd profesji. Przykład? Copywriter. Zawód na tyle nowy, że nadal nie otrzymał polskiego odpowiednika swojej nazwy, i na tyle stary, że zdążył już dobrze zadomowić się w marketingu, reklamie i wszędzie tam, gdzie docenia się chwytliwy tekst. Nie ma co się oszukiwać, słowa otaczają nas zewsząd, a wysokiej jakości treść to podstawa sprzedażowego sukcesu. Szczególnie w Internecie, gdzie, jak zwykło się mawiać „content is a king”.

Czytaj dalej “Dobry „tekściarz” potrzebny od zaraz”