Noril

Social media w służbie marketingu

Inne, Social media
kanały społecznościowe w marketingu internetowym

Nie sztuką jest założyć firmę. Sztuką jest prowadzić ją tak, by jak najwięcej osób dowiedziało się, że jej produkty lub usługi są lepsze niż oferta konkurencji. To dlatego tak ważne jest kreowanie pozytywnego wizerunku. Idąc tym tropem, coraz więcej firm decyduje się na działania marketingowe i wizerunkowe przy wykorzystaniu social media. W dobie Internetu i mobilności, w świecie opanowanym przez nowe technologie, marketing społecznościowy to skuteczne narzędzie, które może pomóc zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów i zwiększyć rozpoznawalność marki w sieci. Jeżeli wciąż wahasz się czy warto rozpocząć profesjonalną przygodę z mediami społecznościowymi, oto pięć najważniejszych korzyści, które płyną z obecności w social media.

Budowanie wizerunku firmy

Media społecznościowe mają w sobie naprawdę duży potencjał, z którego aż żal nie skorzystać. Dzięki kanałom social media kreujesz wizerunek swojej marki. W jaki sposób? Internauci komunikując się między sobą, wymieniają swoje poglądy i łączą w grupy tematyczne. Użytkownicy Facebooka czy Twittera z chęcią polecają ciekawe treści swoim znajomym i dzielą się opiniami na temat produktów, usług i akcji reklamowych. Jak pokazują statystki, blisko 75% internautów ufa informacjom znalezionym w sieci. Firmy, które umiejętnie to wykorzystają, mają w zasięgu ręki skuteczne narzędzie do kreowania rozpoznawalnej marki i zwiększania sprzedaży. Jak to zrobić? Zadbaj o odpowiedni content budowany pod kątem wiarygodności i zaufania, popracuj nad odpowiednim poziomem treści wizualnej, postaw na jasny przekaz, a prędzej czy później sam zauważysz korzyści płynące z profesjonalnie zaprojektowanej strategii społecznościowej.

Dotarcie do nowych klientów

Social media dają również możliwość zwiększenia zasięgu informacji o Twojej firmie w sieci i pomagają dotrzeć do dużej liczby odbiorców. Informacje w mediach społecznościowych i ogólnie w Internecie, rozprzestrzeniają się w ekspresowym tempie – dzięki obecności w social media możesz dotrzeć do nowych grup odbiorców łatwiej i dużo szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.

Nawiązanie interakcji z użytkownikiem

Dobra strategia social media umożliwi skuteczną, dwukierunkową komunikację między Twoją marką a użytkownikiem. Wykorzystując kanały mediów społecznościowych do dzielenia się z odbiorcami tym, co aktualnie dzieje się w Twojej firmie, nawiążesz z nimi dialog, tworząc wzajemną interakcję. Klienci dowiedzą się, co robisz i co masz do zaoferowania, a Ty otrzymasz od nich feedback, który pozwoli pogłębić wiedzę na temat tego, czego użytkownicy szukają, potrzebują i co lubią. Można iść jeszcze o krok dalej i skorzystać z narzędzi służących do monitoringu serwisów społecznościowych, aby zobaczyć, gdzie i jak mówi się o naszej firmie. Skoro są osoby, które się nami interesują może warto wyjść im naprzeciw i rozszerzyć ofertę lub lepiej dostosować ją do konkretnych potrzeb?

Niskie koszty prowadzonych kampanii

Od razu należałoby podkreślić, że media społecznościowe, a już zwłaszcza Facebook, nie są za darmo. Założenie fanpage’a co prawda jest darmowe, ale umiejętne i skuteczne budowanie treści, kampanie reklamowe i opieka nad profilem już nie. Kanały społecznościowe mają to do siebie, że wiele działań da się przeprowadzić za ich pomocą bez ponoszenia kosztów, jeżeli jednak zależy nam na dotarciu do szerokiej grona odbiorców, to za chęciami i celami musi iść odpowiedni budżet. To jednak koszty dużo niższe niż w przypadku tradycyjnej kampanii marketingowej. W social media reklamujesz swój biznes za stosunkowo niewielkie pieniądze. I to jak skutecznie – mały budżet, duży efekt.

Generowanie większego ruchu na stronie

Jednym z celów prowadzenia kanału w social media jest przekierowanie użytkownika na witrynę firmową. Jak się okazuje, serwisy społecznościowe mogą generować nawet jedną trzecią ruchu na stronie! Najlepiej spośród wszystkich kanałów społecznościowych wypada pod tym względem Facebook. Content pojawiający się w News Feedach użytkowników, różne formy wyświetlanych treści (np. wpisy z konkursami) czy w końcu Facebook Ads – to tylko kilka narzędzi pomocnych w generowaniu ruchu na Twojej stronie internetowej.