Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron jest jednym z kluczowych mechanizm贸w promocji stron w聽wyszukiwarkach internetowych. To dzia艂anie zmierzaj膮ce do osi膮gni臋cia przez dany serwis lub aplikacj臋 jak najwy偶szej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych s艂贸w i wyra偶e艅 kluczowych. Pe艂en proces pozycjonowania polega na聽optymalizowaniu聽pozycjonowanej strony WWW oraz ci膮g艂ym utrzymywaniu jej na czo艂owych pozycjach ranking贸w wyszukiwa艅. Pozycjonowanie strony wraz z optymalizacj膮 s膮 procesami 艂膮cznymi, ci膮g艂ymi i cz臋sto bardzo czasoch艂onnymi. Wymagaj膮 du偶ego nak艂adu pracy oraz sta艂ego zaanga偶owania w utrzymywanie wysokich pozycji fraz. Na optymalizacj臋 strony sk艂adaj膮 si臋 dzia艂ania zwi膮zane z modyfikacj膮 tre艣ci witryny (pod k膮tem fraz, na kt贸re zamierza si臋 prowadzi膰 kampani臋) oraz zmiany w聽kodzie 藕r贸d艂owym strony.

Badania ruchu internetowego jasno pokazuj膮, 偶e przeci臋tny u偶ytkownik Internetu zdecydowanie lepiej traktuje oferty firm, kt贸re pojawiaj膮 si臋 na wysokich pozycjach w聽wyszukiwarkach. W oko艂o 80-90% przypadk贸w trafia on na strony WWW w艂a艣nie poprzez wyniki wyszukiwarki. Z tego powodu pozycjonowanie strony WWW jest najskuteczniejsz膮, aczkolwiek nie jedyn膮,聽form膮 promocji stron WWW. Po艂膮czone z聽odpowiednio zaplanowan膮 i prowadzon膮 kampani膮 link贸w sponsorowanych (np. kampani膮 AdWords) daje聽szybkie i聽d艂ugotrwa艂e efekty sprzeda偶owe, wizerunkowe oraz w znacznym stopniu wp艂ywa na promocj臋 marki czy produktu, finalnie podnosz膮c ich warto艣膰.

Za sukces pozycjonowania uwa偶amy jak najwy偶sz膮 pozycj臋 strony klienta w wynikach wyszukiwania Google na popularne s艂owa kluczowe. Efektywne i bezpieczne pozycjonowanie po艂膮czone z prawid艂owo zoptymalizowanym serwisem oraz fachow膮 obs艂ug膮 bie偶膮c膮 znacznie zwi臋ksza prawdopodobie艅stwo, i偶 potencjalny u偶ytkownik Internetu spo艣r贸d tysi臋cy wynik贸w wybierze w艂a艣nie nasz膮 stron臋 internetow膮. Wy偶sza pozycja w wynikach wyszukiwania oznacza wi臋kszy zakres promowanej oferty oraz wi臋ksz膮 si艂臋 ra偶enia w dotarciu do szerokiej lub wyselekcjonowanej grupy docelowej potencjalnych odbiorc贸w danej oferty.