Reklama biura rachunkowego

W Polsce codziennie otwieraj膮 si臋 dziesi膮tki dzia艂alno艣ci gospodarczych. 

Wsp贸艂praca B2B i rozliczanie na fakturze, staje si臋 dzisiaj standardem na rynku pracy. 

Ze wzgl臋du na preferencyjne warunki op艂aty ZUS przez pierwsze lata dzia艂alno艣ci, najbardziej popularne s膮 jednoosobowe dzia艂alno艣ci gospodarcze

Mimo, i偶 istnieje wiele aplikacji, kt贸re pomagaj膮 w rozliczeniu dzia艂alno艣ci samodzielnie, to ze wzgl臋du na fakt odpowiedzialno艣ci przed Urz臋dem Skarbowym, wi臋kszo艣膰 firm szuka biura rachunkowego do rozlicze艅 swojej ksi臋gowo艣ci.

Je艣li Ty posiadasz biuro rachunkowe i klienci ceni膮 sobie Twoje us艂ugi prawdopodobnie pozyskujesz klient贸w z polecenia. 

By膰 mo偶e Twoja firma posiada zasoby do obs艂ugi wi臋kszej liczby klient贸w i zainteresuje Ci臋 jak pozyska膰 dodatkowych? Je艣li tak – czytaj dalej!

Jak pozyska膰 dodatkowych klient贸w?

Aby odpowiedzie膰 na to pytanie nale偶y zastanowi膰 si臋 co robi膮 klienci (w艂a艣ciciele firm) w momencie kiedy szukaj膮 biura rachunkowego.

呕yjemy w XXI wieku i wyszukiwanie praktycznie wszystkiego przenios艂o si臋 do Internetu w ogromnym stopniu, wi臋c kana艂 online b臋dzie jednym z g艂贸wnych 藕r贸de艂 reklamy, ale z pewno艣ci膮 nie jedynym.

Reklama online

Wi臋kszo艣膰 os贸b szukaj膮c biura rachunkowego skorzysta w wyszukiwarki internetowej. Cz臋sto b臋dzie to wyszukiwanie lokalne np 鈥渂iuro rachunkowe gdynia鈥. 

Je艣li Twoja firma znajdzie  si臋 w wynikach takiego wyszukiwania, zwi臋kszysz swoje szanse na pozyskanie dodatkowych klient贸w. Pytanie, w jaki spos贸b si臋 tam znale藕膰?

Pozycjonowanie lokalne

Je艣li chcesz, aby Twoja strona znalaz艂a si臋 w wynikach organicznych zle膰 pozycjonowanie swojej witryny. Osi膮gni臋cie dobrej pozycji w wyszukiwaniach lokalnych, z uwzgl臋dnieniem miasta b膮d藕 dzielnicy, w du偶ych miastach, nie s膮 a偶 tak trudne do osi膮gni臋cia jak te globalne, dlatego bud偶et na pozycjonowanie lokalne nie musi by膰 du偶y

Dzi臋ki pozycjonowaniu, niskim kosztem rz臋du kilkuset z艂 miesi臋cznie, mo偶esz pozyska膰 kilku klient贸w, kt贸rzy b臋d膮 p艂aci膰 Ci co miesi膮c za obs艂ug臋 ksi臋gow膮. To inwestycja, kt贸ra szybko si臋 zwraca. Im dalej w czas tym rentowno艣膰 ro艣nie.

Linki sponsorowane Google Ads

W wynikach wyszukiwania mo偶esz znale藕膰 si臋 tak偶e dzi臋ki reklamie Google Ads. Reklamy te pojawi膮 si臋 nad organicznymi wynikami wyszukiwania, jeszcze bardziej zwi臋kszaj膮c widoczno艣膰 Twojego biura

W tym rodzaju reklamy rozliczamy si臋 w modelu CPC, zatem p艂acimy za klikni臋cia. Kiedy u偶ytkownicy zobacz膮 Twoj膮 reklam臋, ale nie klikn膮 nie poniesiesz 偶adnych op艂at.

Google Ads nie jest najta艅sz膮 reklam膮, ale wiele biur rachunkowych z niej korzysta, ze wzgl臋du na przewidywalne i powtarzalne efekty.

Aby rozpocz膮膰 reklam臋 nale偶y utworzy膰 konto Google Ads i skonfigurowa膰 kampani臋. Osoby bez wiedzy i do艣wiadczenia powinny zleci膰 przygotowanie kampanii agencji reklamowej.

Mapy Google

Wa偶nym elementem reklamy biznes贸w lokalnych s膮 Mapy Google.

Cho膰 mo偶liwa jest wsp贸艂praca z biurem na odleg艂o艣膰, poprzez kontakt telefoniczny, przesy艂anie dokument贸w kurierem, to na pewno wi臋kszo艣膰 w艂a艣cicieli biznes贸w dla wygody skorzysta z lokalnego biura rachunkowego.

Osoby, kt贸rym zale偶y na bliskiej lokalizacji biura rachunkowego, z pewno艣ci膮 do wyszukiwania u偶yj膮 Map Google.

Aby r贸wnie偶 pinezka Twojego biura rachunkowego si臋 tam znalaz艂a powiniene艣 doda膰 swoj膮 firm臋 do bazy Google Moja Firma i dok艂adnie wype艂ni膰 ca艂y profil.

Katalogi firm

Wpisuj膮c w wyszukiwark臋 Google frazy zwi膮zane z biurem rachunkowym, cz臋艣膰 wynik贸w jakie otrzymamy to katalogi firm. Je艣li Twoja pozycja organiczna nie jest jeszcze wysoka warto si臋 w takich katalogach znale藕膰

Nie do艣膰, 偶e osoba mo偶e znale藕膰 Twoje dane w katalogu, to wpisy takie r贸wnie偶 pomog膮 w pozycjonowaniu lokalnym Twojej w艂asnej strony.

Reklama w sieci reklamowej Google

Dla wi臋kszych biur rachunkowych warto poleci膰 r贸wnie偶 sie膰 reklamow膮 Google. Tu te偶 mo偶emy ustawi膰 szczeg贸艂owy target. 

Dzi臋ki rozszerzeniom lokalizacji Google mo偶emy wy艣wietla膰 map臋 z Twoj膮 lokalizacj膮. Wymaga to ju偶 nieco wi臋kszego do艣wiadczenia, wi臋c, aby oszcz臋dzi膰 bud偶et lepiej jest zleci膰 to specjali艣cie

Samodzielna konfiguracja reklamy przewa偶nie ko艅czy si臋 przepaleniem bud偶etu z zerowym efektem.

Opinie i marketing szeptany

W procesie decyzyjnym cz臋sto brane s膮 pod uwag臋 opinie, wi臋c zadbaj o to aby te o Twoim biurze rachunkowym by艂y jak najlepsze. Popro艣 swoich klient贸w o wyra偶enie opinii o Twojej us艂udze. Staraj si臋 odpowiada膰 na negatywne opinie, aby Tw贸j wizerunek w Internecie by艂 nienaganny.

Remarketing

Osoby szukaj膮ce biura rachunkowego z pewno艣ci膮 odwiedz膮 nie jedn膮 z Twojej konkurencji. Nie pozw贸l, aby przed podj臋ciem ostatecznej decyzji, zapomnieli o Tobie i omin臋li Ci臋 w procesie decyzyjnym. 

Mo偶esz o sobie przypomina膰 reklam膮 remarketingow膮 za po艣rednictwem Google Ads, a tak偶e Facebook Ads. Reklama remarketingowa przewa偶nie niewiele kosztuje, a jej skuteczno艣膰 jest bardzo dobra.

Reklama offline

Plakaty i ulotki

Najlepsi klienci to ci, kt贸rzy mieszkaj膮 w pobli偶u. Oni najch臋tniej zdecyduj膮 si臋 na Twoje us艂ugi. Zle膰 roznoszenie ulotek na okolicznych osiedlach oraz rozwie艣 swoje plakaty w na lokalnych tablicach informacyjnych. Z pewno艣ci膮 pozyskasz w ten spos贸b przynajmniej kilku klient贸w.

Listy do nowych firm z bazy CEIDG

Dobrym pomys艂em jest 艣ledzenie 艣wie偶o za艂o偶onych firm w bazie Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia艂alno艣ci Gospodarczej. Mo偶esz ulotk臋 ze swoj膮 ofert膮 zapakowa膰 do koperty i wys艂a膰 tradycyjn膮 poczt膮 na adres firmy. T膮 form臋 reklamy z powodzeniem praktykuj膮 wszystkie banki z ofert膮 kont firmowych dla 艣wie偶o za艂o偶onych firm.

Podsumowanie

Jak widzisz biuro rachunkowe mo偶na reklamowa膰 na wiele sposob贸w. Ka偶da z tych form reklamy mo偶e dostarczy膰 Ci dodatkowych klient贸w, ale najwa偶niejsze, aby nadmierna ilo艣膰 klient贸w nie przy膰mi艂a jako艣ci us艂ug, wi臋c zanim zainwestujesz w reklam臋 zastan贸w si臋 czy dasz rad臋 zachowa膰 jako艣膰 razem ze wzrostem liczby klient贸w.

Pami臋taj, 偶e najlepsza forma reklamy to rekomendacja obecnych klient贸w, dlatego jako艣膰 obs艂ugi zawsze miej na pierwszym miejscu.