Reklama firmy w Internecie

W praktycznie ka偶dej bran偶y mamy dzisiaj wiele konkurencji. 

Otwarcie biznesu musi by膰 zdecydowanie bardziej przemy艣lane ni偶 kiedy艣

Powiniene艣 od razu mie膰 pomys艂 w jaki spos贸b chcesz wyr贸偶ni膰 si臋 spo艣r贸d konkurencji

U偶ytkownicy online coraz ch臋tniej dziel膮 si臋 swoimi opiniami o odwiedzonych miejscach czy firmach. 

Twoja firma musi zatem dobrze dzia艂a膰, by膰 dobrze widoczna i powinna spe艂nia膰 potrzeby swoich klient贸w na najwy偶szym poziomie.

Je艣li masz ju偶 dobry pomys艂 na biznes, to teraz Twoim nadrz臋dnym celem powinno by膰 zdobycie informacji o tym jak zaistnie膰 w Internecie.

Lejek sprzeda偶owy

Na pocz膮tek zaczniemy od fundamentu ka偶dej sprzeda偶y, czyli lejka sprzeda偶owego. 

Reklama firmy w Internecie - lejek sprzeda偶owy

Praktycznie codziennie co艣 kupujemy – co nas do tego sk艂ania?

Jest to jaki艣 proces, kt贸ry zachodzi w naszych g艂owach, kt贸ry jest mniej lub bardziej skomplikowany.

Je艣li idziemy do pobliskiej piekarni, b艂yskawicznie podejmujemy decyzj臋 i wychodzimy ze 艣wie偶ymi wypiekami.

Zakup mieszkania lub samochodu jest zdecydowanie bardziej rozci膮gni臋ty w czasie. 

Inaczej kupujemy odzie偶, inaczej elektronik臋. 

W niekt贸rych produktach potrzebujemy zasi臋gn膮膰 opinii innych klient贸w. 

Bez wzgl臋du na rodzaj zakup贸w lejek sprzeda偶owy tak naprawd臋 pozostaje ten sam, tylko zmienia si臋 d艂ugo艣膰 poszczeg贸lnych jego segment贸w. 

Musimy mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e taki produkt czy marka istnieje, musimy czu膰 potrzeb臋 posiadania i to spycha nas na 艣cie偶k臋 decyzji o zakupie.

Skuteczna reklama

Du偶e firmy opieraj膮 swoj膮 reklam臋 o wszystkie segmenty lejka sprzeda偶owego. Ogl膮damy reklamy w telewizji, reklamy online w serwisie Youtube, oraz bannery graficzne w setkach tysi臋cy stron internetowych. Firmy emituj膮 reklamy, po to aby zapad艂y nam g艂臋boko w pami臋膰.

Nast臋pnym krokiem jest zainteresowanie i rozbudzenie potrzeby posiadania. Czasem potrzeba posiadania po prostu rodzi si臋 sama. 

Przyk艂adem s膮 tabletki na b贸l g艂owy – obejrzeli艣my reklam臋 kiedy nie mieli艣my potrzeby, a kiedy boli nas g艂owa mamy 艣wiadomo艣膰 jaki produkt kupi膰.

Decyzja zakupowa robi si臋 coraz bardziej skomplikowana i wielokana艂owa. Konsumenci maj膮 taki wyb贸r produkt贸w i us艂ug, 偶e przyprawia ich to zawr贸t g艂owy. 

W fazie podejmowania decyzji firmy na wszelkie sposoby staraj膮 si臋 przypomnie膰 o swojej ofercie, a tak偶e dobi膰 sprzeda偶 oferuj膮c szereg promocji. W jaki spos贸b to robi膮?

Jakie kana艂y reklamy online u偶ywaj膮 firmy?

Pozycjonowanie

Ruch organiczny pochodz膮cy z wysokich pozycji w wyszukiwarce jest jednym z g艂贸wnych filar贸w wi臋kszo艣ci biznes贸w

Wyszukiwarka internetowa dostarcza najbardziej warto艣ciowy ruch. Dzieje si臋 tak, z racji tego 偶e wyszukiwarka odpowiada na konkretne zainteresowanie u偶ytkownika. 

Je艣li strona ma dobre pozycje na wa偶ne dla nas frazy, wiemy wtedy, 偶e osoby odwiedzaj膮ce stron臋 s膮 przynajmniej wst臋pnie zainteresowane podob膮 us艂ug膮.

Jest to te偶 istotny element lejka, gdy偶 u偶ytkownicy cz臋sto wpisuj膮 w wyszukiwark臋 swoj膮 potrzeb臋 i s膮 do艣膰 cz臋sto od razu zdecydowani na zakup produktu lub us艂ugi.

Nawet je艣li nie podejm膮 decyzji od razu, to zapisane ciasteczko (ang. cookie) w przegl膮darce, z informacj膮 o odwiedzinach, mo偶emy wykorzysta膰 p贸藕niej na szereg sposob贸w.

Pozycjonowanie cz臋sto jest tak偶e reklam膮 bardzo rentown膮 daj膮c膮 du偶e dodanie ROI.

Google Ads

P艂atne reklamy Google to pot臋偶ne narz臋dzie marketingowe. Mamy tu szereg mo偶liwo艣ci w wyborze typ贸w reklam, od link贸w sponsorowanych w wyszukiwarce, poprzez reklamy graficzne po reklamy video. 

艁膮cz膮c to wszystko z bardzo rozbudowanymi mo偶liwo艣ciami targetowania otrzymujemy niesamowite mo偶liwo艣ci dotarcia do potencjalnych klient贸w

Niestety za te mo偶liwo艣ci musimy cz臋sto s艂ono zap艂aci膰.

Mimo, i偶 reklama Google Ads bywa do艣膰 droga, wi臋kszo艣膰 firm w mniejszym lub wi臋kszym stopniu z niej korzysta, gdy偶 daje ona szybkie efekty i jest do艣膰 prosta w podstawowej konfiguracji.

Google Ads podobnie jak w przypadku pozycjonowania daje mo偶liwo艣膰 odpowiadania na zapytania u偶ytkownik贸w zwi膮zanych z ich potrzeb膮, co pozytywnie wp艂ywa na jej skuteczno艣膰 sprzeda偶ow膮

Media spo艂eczno艣ciowe

Podczas ostatniego dziesi臋ciolecia media spo艂eczno艣ciowe rozwin臋艂y si臋 w ogromnym stopniu. Wi臋kszo艣膰 bardziej znanych portali spo艂eczno艣ciowych posiada swoje w艂asne systemy reklamowe. 

Je艣li u偶ytkownicy sp臋dzaj膮 tam d艂ugie godziny naturaln膮 konsekwencj膮 jest fakt, i偶 sta艂y si臋 one miejscem sprzeda偶y lub wa偶nym elementem lejka sprzeda偶owego. Prowadzenie fanpage na Facebooku oraz korzystanie z Facebook Ads sta艂o si臋 standardem dla wielu biznes贸w.

Przewag膮 Facebooka nad Google jest fakt, i偶 opiera si臋 na zalogowanych u偶ytkownikach, zatem 艣ledzenie mi臋dzy urz膮dzeniami jest tu zdecydowanie skuteczniejsze. 

Jest to szczeg贸lnie wa偶ne dla kampanii remarketingowych

Ciasteczka Google mo偶na usun膮膰, a na innym urz膮dzeniu traktowani jeste艣my jako kolejny u偶ytkownik. Czy system Google Signals rozwi膮偶e skutecznie ten problem? Poczekamy, zobaczymy.

E-mail marketing

Do tej formy reklamy internetowej potrzebujemy posiada膰 ju偶 zbudowan膮 baz臋 mailow膮

E-mail marketing stanowi reklam臋 o najwy偶szym zwrocie z inwestycji.

Jest do doskona艂a forma spieni臋偶enia pozyskanych klient贸w kilkukrotnie bez ponoszenia koszt贸w na reklam臋 lub przy bardzo minimalnych kosztach.

Post臋puj膮ca obecnie coraz dynamicznej automatyzacja marketingu opiera si臋 g艂贸wnie na kana艂ach mailowych. Du偶e firmy buduj膮 ca艂膮 struktur臋 scenariuszy automatyzacji oraz ca艂e lejki sprzeda偶owe w oparciu o wiadomo艣ci e-mail.

Dobrze wykorzystany potencja艂 tego kana艂u daje ogromny potencja艂 sprzeda偶owy.

Gie艂dy RTB

Reklama display GDN za po艣rednictwem Google Ads dociera swoim zasi臋giem do wi臋kszo艣ci stron wydawc贸w, jednak nie do wszystkich miejsc reklamowych na tych stronach. Cz臋sto najlepiej widoczne miejsca na reklam臋 s膮 zarezerwowane dla gie艂d RTB.

Co to w og贸le jest gie艂da RTB?

S膮 to systemy reklamowe steruj膮ce wy艣wietlaniem reklam na stronach wydawc贸w. Nazwa RTB to skr贸t od Real-time bidding. Aukcje przeprowadzane s膮 w czasie rzeczywistym podczas ka偶dego wy艣wietlenia strony wydawcy, st膮d nazwa.

Reklama na gie艂dach RTB jest cz臋sto ta艅sza w pozyskaniu pojedynczego klienta, w por贸wnaniu w sieci reklamowej Google, jednak偶e minimalny bud偶et wej艣cia powoduje, 偶e jest to forma reklamy tylko dla wi臋kszych firm z zasobnym bud偶etem marketingowym.

Remarketing

Remarketing to mo偶liwo艣膰 dotarcia z reklam膮 do u偶ytkownik贸w, kt贸rzy wcze艣niej odwiedzili nasz膮 witryn臋.

Firmy wykorzystuj膮 pot臋g臋 tej formy reklamy na kilku polach.

Pierwszy spos贸b na wykorzystanie remarketingu to zwyczajne przypominanie o swojej firmie.

Je艣li potencjalny klient potrzebuje kilku dni na podj臋cie decyzji, chodzi r贸wnie偶 po stronach konkurencji. Cz臋sto ogl膮da tyle rzeczy, 偶e zapomina gdzie by艂 i co ogl膮da艂. 

Dzi臋ki reklamie remarketingowej mo偶esz ci膮gle przypomina膰 o swojej ofercie, czyli mo偶e ona z wi臋kszym prawdopodobie艅stwem zapa艣膰 klientowi w pami臋膰.

Innym typem remarketingu jest dobijanie sprzeda偶y

Na bazie r贸偶nych regu艂 mo偶esz okre艣li膰, 偶e u偶ytkownik by艂 na stronie kilka razy i ci膮gle si臋 waha. Mo偶esz wtedy za po艣rednictwem reklamy przekaza膰 np kupon rabatowy, co b臋dzie dodatkowym impulsem do podj臋cia decyzji o zakupie.

Kolejnym typem remarketingu mo偶e by膰 przypominanie si臋 osobom, kt贸re co艣 u nas kupi艂y. Obecnie mamy mo偶liwo艣膰 zapisania u偶ytkownik贸w na list臋 remarketingow膮 nawet na 540 dni, wi臋c mo偶emy wykorzysta膰 reklam臋 do budowania lojalno艣ci. 

Je艣li sprzedajesz np witaminy i wi臋kszo艣膰 klient贸w kupuje zapas na miesi膮c, mo偶esz wykona膰 kampani臋 przypominaj膮c膮 o zakupie witamin do os贸b, u kt贸rych min臋艂o 30 dni od ostatniego zakupu.

Podsumowanie

Przedstawili艣my Wam wi臋kszo艣膰 narz臋dzi marketingowych wykorzystywanych w dzisiejszym marketingu internetowym.

Aby skutecznie rozwija膰 firm臋 nale偶y stara膰 si臋 przyrostowo stosowa膰 jak najwi臋cej form reklamy. 

Wi臋kszo艣膰 system贸w reklamowych opiera si臋 na algorytmach ucz膮cych. 

Kana艂y zaz臋biaj膮 si臋 mi臋dzy siebie doskonale si臋 uzupe艂niaj膮c

Im wi臋cej zr贸偶nicowanego ruchu dostarczysz tym wi臋cej danych dostarczysz algorytmom do nauki, a to zaprocentuje w p贸藕niejszych sprzeda偶ach.